Vitenskapen bak STS
Naom Chomsky, Institute Professor ved MIT Massachusetts Institute of Technology,
er en verdenskjent lingvist. Spesielt er
prof. Chomsky kjent for sitt arbeid på
fonologi sammen med Morris Halle,
professor i lingvistikk nå pensjonert fra MIT.



Arbeid med intuitive metoder
i språkopplæring viser at metoden
fungerer. Barn er et perfekt
eksempel, fordi de lærer bare ved
å lytte til og gjenta lyder.

Hvis nå alle barn i Frankrike
i en alder av fem år snakker bedre
fransk enn jeg, hvorfor skulle ikke jeg
selv kunne lære fremmedspråk intuitivt? Selvfølgelig kan jeg. Alle kan.
Uavhengig av alder.








Laboratoire de Sciences Cognitives et Psycholinguistique, France  

En gryende åpenhet for et alternativ til den klassiske skoleundervisningen koblet til ny teknikk som viser komplexe prosesser i hjerneaktivitet i "real-time" har gitt opphav til flere rapporter. Konsekvensene av disse nye oppdagelsene tar lengst tid i  undervisningsvesenet. Det er en stor skute som det tar lang tid å  vende.

STS gir deg en snarvei.  





Laboratoire de Sciences Cognitives et Psycholinguistique, France  

Unite INSERM 562, Service Hospitalier Frédéric Joliot, France

Service de Neuro-Pédiatrie, CHU Bicêtre, France

CNRS UMR 8606 and Université René Descartes, France

Received 1 December 2003; revised 22 June 2004; accepted 17 September 2004
Vi viser herunder en rapport av Ghislaine Dehaene-Lambert, Christophe Pallier,  Willy Serniclaes, Liliane Sprenger-Charolles, Antoinette Jobert, and Stanislas Dehaeneb utgitt av Elsevier 2004.




Om du vil vite litt mer...

Her kommer STS til å legge inn linker til andre publikasjoner i emnet for de som er intresserte i språk, forskning og språkundervisning. Velkommen å  følge oss her.

Vi kommer til å finnes både på Twitter og Facebook der du kan prate oss og andre, diskutere metoden og din egen erfaring.


Trykk her for  å  besøke våre polske Facebook sider!
Si din mening
også på Twitter...